Na spokojenosti zákazníků by v dnešní době mělo výrobcům, a především obchodníkům záležet v první řadě. Vždyť takový spokojený zákazník, to je vysloveně klíč k přežití na trhu, a především klíč k úspěchu. Pokud totiž bude zákazník s vašimi službami a s vaším zbožím spokojen, pak si můžete být jisti tím, že se k vám bude vracet.A to je něco, o co dnes stojí každý obchodník, který má všech pět pohromadě, jak se lidově říká, a to od těch nejmenších prodejců někde na tržišti až po nadnárodní giganty.
Vždyť k čemu jinému dnes mají sloužit všechny ty
· věrnostní programy,
· množstevní slevy,
· akční letáky,
· barevné obaly a
· vůně vypouštěné do ovzduší velkých obchodních center.
To všechno a mnohé jiné praktiky mají jen jediný cíl, přilákat a udržet u sebe své zákazníky.
Ovšem jiné možnosti mají obchodníci v kamenných a jiné v elektronických obchodech.Jistě, na kvalitě a dostupnosti zboží a na jednání vždy záleželo a bude záležet bez rozdílu typu obchodu, ovšem pravda je také v tom, že ve virtuálním obchodě ochotu prodavačky nikdo příliš neocení. Takoví prodejci proto musí vytáhnout z rukávu jiné fígle, aby zákazníky přesvědčili o tom, že být jim věrní stojí za to.
U prodeje po internetu se proto zákazníci mimo ceny hodně ohlížejí na to,
· jak snadno se jim v daném e-shopu nakupuje,
· na dostupnost zboží a
· rychlost jeho dodání.
A samozřejmě také na to, v jaké kvalitě k nim domů objednaný výrobek dorazí. Jen máloco totiž zákazníka rozčílí tak, když mu doma přistane zmuchlané a znečištěné zboží, které si evidentně cestou prohlédlo již několik lidí. A to se snadno může stát, pokud odesílatel podcení balení svých výrobků a na místo toho, aby je halila kvalitní a odolná plastová obálka, tak je buď strčí do papírové krabice anebo je nezabalí vůbec.