Přepravovat zboží či materiál není nic snadného, zvláště pokud jde o objemné či těžké věci, jako je například stavební materiál, jako jsou cihly či kameny. Je tedy jasné, že pouhou lidskou silou je na korbu nákladního automobilu, do letadla či na loď nedostaneme. Naštěstí již od starověku nám k tomuto účelu slouží jedno šikovné zařízení, zvané nákladní rampa.
Její konstrukce je velmi jednoduchá, jedná se v postatě o šikmou plošinu, spojující zemi a věc, na kterou chceme náš náklad naložit. Ten pak spočívá na vozíku opatřeném kolečky, takže s ním člověk může poměrně snadno manipulovat, i když je několikanásobně těžší.
Šikmá plocha pak zajistí, že je možné jej dopravit vzhůru, aniž by jej bylo třeba zvedat, což by u některých objemných balíků bylo i nemožné. A použití stroje na přenos by bylo drahé, minimálně v porovnání s tím, o co lehčí je to tímto způsobem.
To vše zní hezky, ale jak by měla tato nakládací rampa vypadat? Nejdůležitější je materiál. Musíme zvážit, jaká bude maximální váha nákladu, který po ní povezeme, a následně vybrat takovou, která jej bez problému unese a nepraskne ani v případě, že se uprostřed zastaví.
Jak dlouhá by měla být? Tak, aby umožňovala poměrně mírný sklon. Mějme na paměti, že čím prudší je, tím těžší bude pro pracovníky po ní danou věc vytlačit. Pokud bude sklon příliš velký, pak se tento úkol stane nemožným, a rampa tak nebude plnit svou funkci.
Pokud jde o šířku, tak tady je lepší zvolit raději více. Ideální je taková, která odpovídá šíří vstupu do nákladního automobilu, letadla či lodi. Minimalizuje se tak možnost, že vozík zajede mimo, a vyklopí celý svůj obsah.
Na barvě potom nezáleží, neboť se stejně při častém používání brzy odře. Je však dobré ji čas od času, spíše častěji než méně, prohlédnout, zda není nějak poškozená. Předejdete tak mnohým případným nehodám.