– Inženýři z Amazonu si v posledních letech zažádali o celou řadu exotických patentů, které popisují všemožné způsoby provozu jejich donáškových dronů.
– Jednou to byla obří vzducholoď, jindy zase systém balíků s padáčky. Počátkem srpna tohoto roku se americký patentový registr USPTO rozšířil o další přihlášku, tentokrát o patent, který létá při zemi.
– Domovem zásilkových dronů by se mohly stát nákladní vlaky. Vlak by, podle patentu, přijel do města plný objednávek z logistického centra a drony by se jako mouchy rozletěly do širokého okolí amerického předměstí se zásilkami.
– Nápad připomíná ještě jeden patent Amazonu, podle kterého by drony mohly létat z poštovních dodávek. V tomto případě se tedy jedná o velkokapacitní řešení.
– Než se však Američané něčeho podobného dočkají, tamní úřad pro civilní letectví bude muset vymyslet, jak to celé vůbec uvést do praxe.

Roboti, kteří poznají náladu zákazníků
– Americký potravinový řetězec Walmart chce zamezit situacím, kdy zákazník čeká u pokladny a z různých důvodů zažívá pocity nespokojenosti.
– Ať již kvůli tomu, že se vytvořila fronta, nebo nenašel požadované zboží, případně ho rozčílila jiná nemilá zkušenost v prodejně.
– Aby obchodník tyto lidi a jejich pocity identifikoval, chystá se zavést technologii na rozpoznávání obličejů, která mu s tím pomůže. Vyplývá to z patentu, o kterém informuje Wall Street Journal.

– Pokud technologie pomocí kamer v podobě robotů zaznamená, že je zákazník nespokojený, upozorní někoho z personálu, který se pokusí příčinu zákazníkovy nespokojenosti zjistit a současně jí případně vyřešit.
Řetězec technologii plánuje využít i k analyzování trendů a měnících se nákupních zvyků. To chce dělat pomocí propojení zákazníkova výrazu s jeho biometrickými údaji